Witryna jest wizualną wizytówką sklepu. Przykuwa wzrok przechodniów i działa na ich wyobraźnię. Jeśli jest dobrze zaaranżowana – i oświetlona – zachęca nie tylko do wejścia, ale i do zakupu. Jak, wyeksponować wystawę, by jak magnes przyciągała klientów?

O co zadbać, projektując witrynę sklepową?

Wystawa sklepowa wiele mówi o charakterze marki. Dlatego starannie dobierz towary do ekspozycji. Użyj wyobraźni i poczucia humoru, by ciekawie je wyeksponować. Stwórz opowieść, nadając kontekst, np. kreując wakacyjną atmosferę za pomocą plażowych dodatków lub wprowadzając w klimat Świąt Bożego Narodzenia. Świąteczny nastrój łatwo jest zaaranżować za pomocą światła; możesz np. wykorzystać w tym celu łańcuch z żarówkami VT-720S. Unikaj przeładowania i zadbaj o spójność wystawy.

Dokładnie oświetl punkt centralny

Oko ludzkie instynktownie przyciągane jest do określonego punktu w oknie. Znajduje się on w środkowej części na wysokości ok. 1,50 m. Ten obszar, mający średnicę od 0,80 do 1 m, nazywany jest punktem centralnym. Wspaniale służy prezentacji sztandarowego produktu. Chcąc wyróżnić wybrany fragment wystawy, wykorzystaj reflektory LED, takie jak umieszczane w szynoprzewodach VT-4215. Decydując o rozmieszczeniu pozostałych elementów, pamiętaj, że wzrok zazwyczaj przesuwa się od środka okna w prawą stronę, a następnie w lewą.

Zadbaj o dobrze dobrane oświetlenie

Rozważając, jak oświetlić wystawę, warto zwrócić uwagę na ilość dostępnego światła zewnętrznego, kolory użyte do dekoracji i tonację prezentowanych produktów. Na przykład, jeśli wybierzesz jasny kolor wystroju, powinieneś uważać, aby uniknąć niepożądanych odbić. I odwrotnie, jeśli korzystasz z ciemnych elementów i nieprzezroczystych materiałów, które mają tendencję do pochłaniania światła, pamiętaj, aby odpowiednio wzmocnić oświetlenie.
Należy również rozważyć różne rodzaje oświetlenia witryn sklepowych dostępne na rynku: na przykład reflektory LED umożliwiają oświetlanie produktów z dowolnego kierunku, a w zależności od potrzeb można wybrać oświetlenie chłodne lub ciepłe. Polecamy samoprzylepne taśmy LED; to wszechstronne i ekonomiczne narzędzie, które dostosowuje się do najbardziej złożonych układów.

Używaj kolorowego oświetlenia

Jeśli oświetlisz wystawę odważnym, kolorowym oświetleniem, skusisz klientów nawet z daleka. Należy jednak upewnić się, czy barwa oświetlenia jest dobrze dobrana do produktów. Na przykład, chłodne kolory najlepiej pasują do białych, zielonych lub niebieskich odcieni. Baw się światłem, tworząc oszałamiające ekspozycje, które oczarowują klientów i napędzają sprzedaż. Możesz w tym celu wykorzystać naświetlacz VT-28356, emitujący efektowne niebieskie światło, które z pewnością będzie robić wrażenie.

Wykorzystaj system szynowy

Należy pamiętać, że kompozycja będzie zmieniać się w zależności od sezonu, dlatego niezbędne jest posiadanie ruchomego oświetlenia. Reflektor montowany na szynie, taki jak VT-4545, może być instalowany na wiele różnych sposobów i pozwala na dużą mobilność w dostosowaniu do rozmaitych potrzeb dekoracyjnych witryny sklepowej.

Published On: 26 grudnia, 2021 / Categories: Inspiracje dla biznesu /